سایت تفریحی آموزشی حرف های من

سایت تفریحی آموزشی حرف های من

سایت تفریحی آموزشی حرف های من

سایت تفریحی آموزشی حرف های من

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بیدار شدن از خواب

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۵ ق.ظ

بیدار شدن از خواب چند ساعت پیش از این که زنگ هشدار ساعت شما به صدا درآید، به واقع شرایطی آزاردهنده است. برای بسیاری از ما چند دقیقه خواب بیشتر نیز می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد.

 

«بی خوابی در باور عمومی به عنوان ناتوانی در به خواب رفتن شناخته می شود اما اگر یک روتین وقت خواب منظم را دنبال می کنید، احساس خواب آلودگی می کنید، در زمانی مشابه از شب به خواب می روید اما در نیمه های شب از خواب بیدار می شوید و در به خواب رفتن مجدد با دشواری مواجه هستید با پدیده ای به نام "بی خوابی میانی" مواجه هستید.

 

گاهی اوقات این بیدار شدن های شبانه عادی بوده و به مساله خاصی اشاره ندارند.

اگر در میانه های شب از خواب بیدار می شوید اما این شرایط برای شما ناراحت کننده و آزار دهنده نیست، می توانید طی این بازه زمانی بیداری مدیتیشن، مطالعه یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش را مد نظر قرار دهید. وادار کردن خود در به خواب رفتن دوباره بدترین کاری است که می توانید در این شرایط انجام دهید.

 

اگر قصد دارید چیزی مطالعه کنید از نور شمع یا نور کم برای این کار استفاده کنید. خود را در معرض نور آبی تلفن همراه یا نمایشگر رایانه قرار ندهید زیرا در ریتم شبانه روزی شما اختلال ایجاد می کند.

اما اگر به طور مداوم در میانه های شب از خواب بیدار می شوید و صبح روز بعد با احساس خستگی مواجه هستید، برخی دلایل می توانند در پس این رخداد قرار داشته باشند.

 

از دلایل بی خوابی در میانه های شب

بیدار شدن از خواب چند ساعت پیش از این که زنگ هشدار ساعت شما به صدا درآید به واقع شرایطی آزاردهنده است. برای بسیاری از ما چند دقیقه خواب بیشتر نیز می تواند بسیار رضایت بخش باشد. بی خوابی میانی می تواند به واسطه برخی دلایل شکل بگیرد که در ادامه با چند نمونه از آنها بیشتر آشنا می شویم.

 

بیماری بی خوابی, دلایل بی خوابی

مصرف نوشیدنی های الکلی اغلب به بیدار شدن های شبانه منجر می شود

 

افت قند خون

انتخاب های غذایی می تواند با هر جنبه از شرایط سلامت ما مرتبط باشد و توانایی‌مان در تجربه خواب خوب شبانه نیز از این مساله مستثنی نیست.

برخی رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی غربی سرشار از کربوهیدرات‌ها و قندهای پالایش شده هستند. حتی مصرف مقدار کمی از این غذاها در طول روز می تواند یک کابوس قند خونی را رقم بزند که موجب بیداری شما در میانه های شب می شود.

 

هورمون استرس کورتیزول نیز در مدیریت قند خون نقش دارد. برای بدن شما، یک تغییر بیش از حد سریع در قند خون می تواند مشابه با یک حمله هراس یا انفجار خشم، ترس یا سرخوردگی احساس شود.

هر زمان که قند خون شما به سرعت افت می کند، همانند پس از خوردن یک دسر شیرین و بزرگ، بدن وارد یک واکنش استرسی می شود و زمانی که این اتفاق در میانه شب رخ می دهد، واکنش استرسی موجب اختلال در خواب شما می شود.

 

یک رژیم غذایی سالم و سرشار از غذاهای کامل پاسخی به این مشکل است اما به عنوان اقدامی سریع می توانید مصرف یک مشت بادام یا یک قاشق کره بادام یا روغن نارگیل را پیش از خواب امتحان کنید.

 

یک واکنش استرس خارج از کنترل

برای بسیاری از ما، جدا شدن کامل از اتفاقاتی که در طول روز تجربه کرده ایم، دشوار است. افکار، وظایف انجام نشده، نگرانی ها و برنامه ریزی ها برای روز پیش‌ رو ما را رها نمی کنند.

اما شما باید نگرانی های خود را برون‌سپاری کنید. پیش از خواب، همه چیز شامل نگرانی ها، فهرست کارهایی که باید انجام شوند، برنامه ها و حتی پرسش ها را یادداشت کنید. از این رو دیگر لازم نیست تا آنها را بارها و بارها در ذهن خود مرور کنید.

 

حدود ۲۰ دقیقه پیش از خواب خود را از هر چیزی، به ویژه دستگاه های الکترونیکی، جدا کنید. از تکنیک های تنفس عمیق استفاده کنید، مدیتیشن انجام دهید، به یک آهنگ آرامش بخش گوش کنید، یا هر کار دیگری که شما را پیش از خواب از اتفاقات روزانه جدا می کند، انجام دهید.

فراگیری نه گفتن به فعالیت هایی که زمان شما را در طول روز بیهوده تلف می کنند، اهمیت دارد و زمانی را برای مطالعه، پیاده‌روی یا هر فعالیتی دیگری که از آن لذت می برید، اختصاص دهید.

 

خستگی بیش از حد

بدن ما به طور طبیعی چند ساعت پس از غروب خورشید برای به خواب رفتن تمایل دارد. همه ما از یک زمان ایده آل برخوردار هستیم و اگر برای چند شب به بدن خود توجه کنید متوجه آن می شوید.

اگر پس از آن زمان ایده آل همچنان بیدار باقی بمانید تجدید انرژی را تجربه خواهید کرد که برای انجام کارها خوب به نظر می رسد اما به واقع احساسی عجیب و غریب را در شما ایجاد کرده و آمادگی شما برای خوابیدن از بین می رود.

 

الکل

برخی افراد برای به خواب رفتن راحت‌تر مصرف نوشیدنی های الکلی را مد نظر قرار می دهند اما الکل در ریتم خواب انسان اختلال ایجاد می کند. در ابتدا شاید به خوابی عمیق فرو بروید اما مصرف نوشیدنی های الکلی اغلب به بیدار شدن های شبانه منجر می شود.

فرنی خرما

خاگینه نان تست

نوشیدنی کاراملی

قارچ سوخاری رستورانی

طرز درست کردن پنیر با نان تست

  • nili losa

خورش سیب زمینی

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۷ ب.ظ

آموزش کامل و طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم رژیمی

طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم بسیار خوشمزه در قسمت آشپزی سایت جسارت.امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد

طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم رژیمی , طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم , خورش سیب زمینی و گل کلم

اگر شما هم نام خورش سیب زمینی و گل کلم را شنیده اید و علاقه  به درست کردن آن هستید می توانید به آسانی آنرا در بخش آشپزی ما آموزش ببینید

آموزش کامل و طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم رژیمی

گاهی بدن به غذاهای سبک نیاز دارد. غذاهای گیاهی علاوه بر مغذی بودن و هضم آسان، سریع آماده می شود.

مواد لازم برای تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم :

 روغن گیاهی :♦: 3 قاشق غذاخوری

 پیاز برش زده :♦: 2 عدد

 سیر خرد شده :♦:  4 حبه

 دانه خردل :♦: یک قاشق چای خوری

زیره سیاه :♦: یک قاشق چای خوری

گوجه فرنگی رنده شده :♦: 2 عدد

برگ کاری :♦: 6 عدد

پودر گشنیز، زردچوبه و زنجبیل :♦: هر کدام یک قاشق چای خوری

نمک و فلفل :♦: به اندازه لازم

سیب زمینی خرد شده :♦: نیم کیلوگرم

گل کلم بزرگ خرد شده :♦: یک عدد

آموزش کامل و طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم رژیمی

مواد لازم در این دستور برای تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم برای 6 الی 8 نفر می باشد

طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم رژیمی , طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم , خورش سیب زمینی و گل کلم

طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم :

به نقل از سایت جسارت برای تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم ابتدا باید

روغن را در قابلمه ای داغ کنید، پیاز و سیر را به مدت 6 دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

پیاز را بردارید و کنار بگذارید.

 دانه خردل و زیره را در ماهیتابه خشک تفت دهید تا بوی آن ها را احساس کنید،

سپس آن را همراه با گوجه، برگ کاری، بقیه ادویه، سیب زمینی و گل کلم به قابلمه حاوی پیاز سرخ شده اضافه کنید و کمی تفت دهید.

طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم رژیمی , طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم , خورش سیب زمینی و گل کلم

آموزش کامل و طرز تهیه خورش سیب زمینی و گل کلم رژیمی

 این خورشت را می توان با نان و ماست سرو کرد.

سپس به آن آب اضافه کنید به اندازه ای که روی مواد را بگیرد و بگذارید مواد آرام آرام بپزد.

خورش کلم بروکلی و قارچ

خورش کدو و آلبالو

خورش کدو با آلبالو

خورش هلو و مرغ

خورش غوره بادمجان با مرغ

  • nili losa

زن سعودی در حال غواصی

پنجشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۱ ق.ظ

رویکرد اجتماعی عربستان سعودی در خصوص پاسخگویی به مطالبات جدید زنان با ولیعهدی “محمد بن سلمان” شاهزاده تجددخواه سعودی در دو سال گذشته شیب تندتری به خود گرفته است. از اعطای حق رانندگی که سالیان متمادی جنجال به پا کرده بود تا حق ورود به ورزشگاه‌ها و برگزاری کنسرت از سوی زنان و … همگی نشان از عزم جزم شاهزاده جوان برای انجام اصلاحات در کشورش دارد.

در پی سیاست‌های جدید او چرخ اصلاحات فرهنگی و اجتماعی در جامعه محافظه‌کار و سنتی عربستان به سرعت در حال حرکت است تا آن جا که برخی فعالان مذهبی و سیاسی از رویکرد جدید اجتماعی “بن سلمان” ابراز نگرانی کرده‌اند.

اما انجام این اصلاحات به دلیل انتقاد‌های بین‌المللی فراوانی که به برای سلب حقوق عادی زنان به حاکمیت عربستان وارد است، از اهمیت بسزایی برای “محمد بن سلمان” برخوردار است و این وسیله‌ای است که جانشین “سلمان بن عبدالعزیز” تصور می‌کند بیش از هر مسئله دیگری برای دریافت مشروعیت داخلی و بین‌المللی به آن نیازمند است و علی‌رغم تمام مخالفت‌ها بر آن پافشاری می‌کند هر چند برخی تحلیگران، رفع ممنوعیت‌های اجتماعی عربستان را نمایش دموکراسی می‌دانند.

این بار در ادامه پاسخ‌گویی عربستان سعودی به مطالبات زنان، غواصی آنان نیز بالاخره از ممنوعیت درآمده است. خبرگزاری رویترز گزارشی از آزادی‌های جدید زنان (نخستین باشگاه غواصی) در عربستان سعودی منتشر کرده است.

زنان سعودی در باشگاه غواصی

آزادی های زنان عربستانی

زنان عربستانی در ساحل دریا

تصاویری از آزادی های جدید زنان عربستانی در ساحل را ببینید!

زنان عربستانی در نخستین باشگاه غواصی

آزادی های زنان عربستانی

تمرین زنان عربستانی در باشگاه غواصی

آزادی های زنان عربستانی

غواصی کردن زنان عربستانی

آزادی های زنان عربستانی

زنان عربستانی در دریا

  • nili losa